Binnen de spellen van The BusinessGames maken we o.a. gebruik van de overtuigingsprincipes van Cialdini. Maar welke zijn het en wat betekenen ze. We hebben ze voor je op een rijtje gezet.
Wedekerigheid
We voelen ons verplicht om terug te geven als we eerder iets hebben ontvangen. Geef eerst iets voordat je je doelgroep vraagt wat je wilt dat ze doen.
Consistentie
We doen graag wat we al eerder succesvol hebben gedaan of vanuit bestaande standpunten. Maak de stapjes kleiner om zo te komen tot het gewenst gedrag
Sociaal Bewijs
Bij twijfel en keuzestress zijn de mensen om ons heen vaak van doorslaggevende waarde bij het maken van een keuze. Laat zien dat andere deze keuze al reeds hebben gemaakt om zo het gewenste gedrag te stimuleren
Sympathie
We zeggen eerder ja tegen mensen die we leuk vinden. Zorg dat je doelgroep je leuk vindt voordat je ze vraagt het gewenste gedrag te doen. Geef complimentjes of laat zien hoeveel overeenkomsten jullie hebben.
Autoriteit
We vertrouwen op mensen die meer weten of kunnen dan wijzelf. De dokter, de specialist. Laat vooral zien dat je de kennis en kunde hebt waar je doelgroep op kan bouwen en vertrouwen
Schaarste
Zodra iets beperkt of tijdelijk beschikbaar is, dan is het verlangen om het te willen hebben nog groter. Maak je product of dienst extra aantrekkelijk door het beperkt beschikbaar te stellen in tijd of hoeveelheid.
Eenheid
We vertrouwen de mensen in de groep waar we bij horen. Zorg voor een gevoel van saamhorigheid of eenheid die we met anderen/de groep voelen.
Speel eens met de verschillende principes in campagne. Je zult verrast zijn van de impact en de verschillen. Binnen The MarketingGame en The FundraisingGame komen de Cialdini principes terug in verleiding inspiratiekaarten. Nieuwsgierig naar deze games? Klikt snel door of vraag vrijblijvend een oriënterend gesprek aan.