The MarketingGame uitgelegd

The MarketingGame is bedacht door Patricia Heemskerk en gebaseerd op 30 jaar werkervaring als interim marketingspecialist bij ruim 40 verschillende organisaties. The MarketingGame is getest bij verschillende organisaties met als terugkoppeling dat het praktisch is, makkelijk in het gebruik en direct toepasbaar met verrassende uitkomsten. 

10+
marketingtechnieken in één unieke methode
100+
Inspiratiekaarten

1000+

combinaties, invalshoeken en nieuwe ideeën

10 + marketingtechnieken in één methode....

The MarketingGame is een samensmelting van verschillende marketingtechnieken. In plaats van deze technieken los van elkaar in te zetten worden ze in The Game gebundeld wat een versterkend effect heeft. Denk hierbij bijvoorbeeld aan: 

  • Jobs-to-be-done
  • Beinvloedingstechnieken van Cialdini
  • BJ Fogg
  • Checklist call-to-actions
  • Aandachtstrekkers
  • Innovatie-invalshoeken
  • Moments-of-truth
  • en nog veel meer....

Met the Friends of 23plusone hebben we Brownies & Downies Delft geholpen meer aanloop in the lunchroom te krijgen. Een van de ideeën was de bank te verplaatsen van achterin de zaak naar de entree om meer gezelligheid uit te stralen. Dit is gelijk de volgende dag aangepast en hierdoor ontstond gelijk meer aanloop.

Nieuwsgierig naar de methode?

Wil je meer weten over The MarketingGame en eerst een beetje snuffelen voordat je gaat investeren. Dat kan. Elke maand organiseren wij digitale minisessies. Meld je nu aan voor één van onze minisessies.
De energiemarkt staat zwaar onder druk, hoge energiekosten en steeds meer mensen die hun energie rekening kunnen betalen.  Een uitdaging voor elke energiemaatschappij tijdens deze gascrisis. Samen met het marketingcommunicatie team van Innova hebben we een aantal mooie concepten ontwikkeld om klanten te adviseren, te helpen energie te besparen en maatwerk te kunnen bieden bij betalingsproblemen.

Opbouw van The MarketingGame

Het startpunt

Het startpunt is jouw doelstelling/ opdracht. Dit kan uiteenlopend zijn, van een probleem dat je wilt oplossen, een bepaalde opbrengst die behaald moet worden, een volgende fase in de customerjourney. Het kan van alles zijn.


Het hart 

Het hart van The Game is de klantbehoefte en vaak de klant perceptie. Als je deze weet te raken, mogelijke handelingsdrempels weet weg te nemen en de voordelen te boosten dan ontstaat er een win-win situatie voor jou en je klant.

De inspiratie

Door de opzet van The MarketingGame creëer je keer op keer andere combinaties waardoor nieuwe invalshoeken  of invullingen van je campagne ontstaan. Zo kan je bijvoorbeeld door verschillende aandachtstrekkers voor dezelfde campagne in te zetten, verschillende doelgroepen raken. De ene keer vanuit emotie en de andere keer vanuit status of goed willen doen.

De inspiratiekaarten

De inspiratiekaarten zorgen voor de creatieve invulling van je propositie en/of campagne. De 100+ kaarten zijn ingedeeld in zeven groepen: doelgroep, doelstelling, kanaal, moment, verleiding, wat, aandacht, innovatie en invloed. Per groep zijn verschillende mogelijkheden, zo omvatten de kanaalkaarten alleen al 20 verschillende mogelijkheden....
En mis je een kaart, dan kan je deze eenvoudig bijbestellen.

Checklist

Binnen 60 minuten heb je de eerste contouren staan van je nieuwe propositie of campagne. Belangrijk is het om dan even een check te doen wat voor soort call-to-action je inzet en of je klant gemotiveerd en in de gelegenheid is om in te gaan op je call-to-action. Deze checks en meer zitten standaard in The MarketingGame.

vanaf € 500,-

Workshop The MarketingGame

Wil je het zelf ervaren wat The MarketingGame voor jou  kan betekenen?

Meld je dan aan voor één van onze workshops. Dit kan zowel indivueel als met je hele team. 

Eerst spelen met alleen de inspiratiekaarten?

Dat kan ook!